Thursday, November 13, 2008

Oh ais krim

Ni kat Alamanda. Miki maus lagi besa drp Adam
Koleksi eskem abah & mama. Yang kanan abah punye, kiri mama

Caaak!! aaa..
Ish..meleleh lak..


Sibuk la..malas pun yer nak hapdet blog..

ni citer hari senin yang lalu. Petang-petang abah bawak Adam jalan2 kat playgorund. Sebenarnye bukan ape..abah teringin nak makan eskem. Sambil jalan-jalan tolak stroller, Adam memerhati keindahan alam..nak lebih spesifik di Kota Warisan, Sepang. Kalau nak tau, Kota Warisan pun ade di kampung nenda Adam.hehe

Fuhhh..abah tiba awal di "kiosk" ahkak eskem. Ape lagi..memborong la eskem. Kaler oren perisa oren + asam, merah perisa stoberi, cekelt perisa milo, satu lagi sarsi, ungu perisa blek karen, kuning perisa jagung, ijau perisa air gas ijau tu. Sedih kan, satu pun Adam tak dapat makan.huhu Kalu beli eskem nie abah & mama beli banyak..biase beli mesti RM 3 ke atas.

Adam masih dalam percubaan nak merangkak. Kadang-kadang gerak jugak kakinye. Dapat lah selangkah dua. Sebabkan tangan tak boleh angkat lagi, gedebuk, jatuh. Takpe Adam, bole cube lagi! Lagi satu kan, Adam makin mahir maen pok amai amai. Waaaah, pandai la bushyuk mama nie.

Lagi satu aktiviti Adam gi Alamanda. Saje-saje jalan cari barang. Yang kelakarnye dalam stroller Adam penuh dengan mainan. Sebabnye taknak bagi Adam nanges la. Sambil bersoping, sambil main. Bila nak bayar letak la kat tepi..hehe kopak la poket kalu nak beli.

2 comments:

idatazira on November 14, 2008 at 10:54 PM said...

ah dam mkn la eskem tu..
best woo...
eh eh,,eskem bang it tu bapo sen lah skg?

adamafnan on November 15, 2008 at 4:58 AM said...

eskem nie skang RM0.20 sebatang..
aritu boli RM4.60..hehe

 

Muhammad Adam Afnan Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template