Thursday, August 6, 2009

Masak

Ya ampun oulls...lame tak hapdet log putera intan payung berlian mucuk2 nih..bukan ape..mama Adam tersgt la bz..ekeke.. Laptop nie mmg hari2 dihadap tp asik bukak facebook aje..tgh gian main restaurant city. Cik Ina la punye pasal nih..hehehe Kan dah payah nak berenti!

Errrmmm...skang mama ade 1 resepi baru tuk Adam..Cakap mcm poyo jer kan.. Adam pun suke mkn yang ini..tapi tak tau la bape lame dia suke sbb dia nih cepat la muak.

Bahan2:

Bawang putih, bawang merah sket - tumbuk
Halia sket - hiris beso2 bia senang nak buang bile dah msk
Udang
Keret
Kentang
Beras
Air
Garam
Minyak
Keju kraf singles
Daun sup & daun bawang

Memula tumis bawang, pastu masukkan udang. Pastu masuk air, kentang, keret, beras. Tunggu sampai beras jd nasik & bahan2 lain empuk. Masuk garam sket, keju, daun bawang & daun sup. Dah siap..

Udang tu leh la ganti ngan ayam, daging..or bebola ikan tenggiri.

Adam suke sgt mkn cheese..kdg2 dia leh abiskan sekeping tu mkn mcm tu aje..

*****

Adam yang mucuk2 nih skang asal mlm aje sebuk nangis2 nak kuar naik kete. Terpakse la abah bwk dia kuar ronda2 tgk lampu jalan. & akan singgah kat ERL sbb naik tgk train. Lalu aje train dia pun tepuk la tgn..suke betul dia.

Ok la yer..mama mau tgk storen..bubye

1 comments:

idatazira on August 6, 2009 at 7:51 PM said...

adam bajet cam omputes
;p
gebon ah mlm2 asik nk jln2

 

Muhammad Adam Afnan Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template