Sunday, November 16, 2008

Pasar oh pasar

Hari ini hari Ahad. Adam bangun pukul 7.15 am..waduh..anakku nape la bangun pagi sangat? Adam mesti rase sangat best sebab celik-celik mate aje ade abah dan mama kat kiri dan kanan Adam. Pas abah & mama siap lebe kuang kul 8.40am kami pun bergerak ke pasar Salak.

Abah dukung Adam, mama usung troli ke hulu ke hilir pilih barang. Mama beli ikan, ayam, daging, bawang & sayo. Dah beli barang-barang basah gerak plak ke kawasan makanan & pakaian. Macam-macam menu ade. Nasik lemak, soto, macam-macam mee ade, air berkaler-kaler. Mama beli putu piring & kue pau kiss. Mama beli pau kiss sebab tak penah jumpe pau tu.

Pasar tu sangat hebat tapi kalau pasar ni berbumbungkan atap & berekon lagi la hebat. Takdelah Adam nak berpeluh-peluh di bawah sinaran matahari. Adam diam aje sebab syiok la dapat kene dukung..gipun dia dah ngantuk sebab bangun awal td. Lepas sejam kami pun balik. Adam pun tido la dalam kete.

Sampai aje umah, kuar aje dari kete dia pun terbangun.haha

3 comments:

idatazira on November 17, 2008 at 6:10 PM said...

pau kiss? cium cium eh pau tu? ha?

adamafnan on November 17, 2008 at 6:34 PM said...

aah..
cium cium kuar pau
hehe
nnt makyang dtg sini kite g paso salak li pau kiss

idatazira on November 17, 2008 at 6:54 PM said...

nak nak.jgn lupo hea

 

Muhammad Adam Afnan Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template