Sunday, December 28, 2008

Adam dah taknak pakai stokin la mama

Hari ini dah 1 minggu Adam xpakai stokin. Adam dah besar la..mane de org besar pakai stokin lam umah.hehe

Citernye gini, ade la sehari tu sebabkan mama rase aritu macam panas sangat so mama bukak la stokin Adam. Syiok la dia main sambil menggoyang2kan kaki cumel dia tu. So lepas mandikan petang tu pakaikan la balik stokin..yelah kan baru mandi, pastu dah nak malam so kengkunun taknak la dia sejuk. Malamnye dia merengek2..bagi nenen xmo..puas la pujuk tapi bising gak dia nangeh2..disebabkan mase Adam nangeh Adam pegang2 kaki, so mama pun tanggalkan la stokin Adam. Haaah..terus dia diam elok jer maen2 macam takde ape2 berlaku td..

Adam dah tido so mama pakaikan la semula stokin. Adam lena, so dia pun xsedarlah kan kaki dia dah kene sarung. Sekali dia merengek2 lebe kuang nak subuh, pujuk dengan nenen pun dia xmo, mama pun tanggalkan la balik stokin. Korang tau, lepas tu elok aje dia tido. Aduyai..mcm2 la perangai Adam Afnan ni..(dedolu makyong panggil Adam Asnan :-) )

Itu la alkisahnye..so sampai la skang Adam dah tak pakai stokin.

Tak lame lagi Adam dah nak 8 bulan. (bole cek kat bawah blog tu..hehe) So far Adam lum ade tande2 nak duduk, merangkak. Dari dia 5 bulan sampai skang mcm tu aje..hehe Tapi nampak gaye mcm nak berdiri plak skang..dah bole berpaut kat kusyen kat hall ni. Pastu dah pandai naik atas badan abah or mama kalu kami ni ngah baring. Amboi..kan main dia yer. Lagi satu kepandaian Adam Afnan skang ialah mengemas. Dia akan tarik sok kobar yang ade then sepah2kan. Dah puas ati, dia pun gi la port baru nak buat sepah.

Korang tau, kalu tengok TV, iklan Umobile, itik digi, drypers (yg bebudak tolak jamban tu) Adam cukup suke. Dia akan toleh ke arah TV tu, tengok sampai abes. Dah abes iklan, dia pun sambung balik kijer dia. Lagi satu kesukaan dia kalu orang yang jual tilam bawak lori tu. "tin tin tin tin tin..tiilam tilam ganti lama tukar baru" Adam akan berbunyi "huuuh" pastu dia gelak2.

Itu la kepandaian Adam skang.. :-)

(P/s: ampaian mama dah habeh..td kene tiup dek angin, abeh jatuh ke GF) :-(

1 comments:

idatazira on December 29, 2008 at 8:31 PM said...

tula.
tokdedi adam dah lamo suh bukak sukin.
hoho

adam,balikla kg.
dah nak abeh cuti skolah nih

 

Muhammad Adam Afnan Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template