Saturday, December 27, 2008

Serantin

Teka la Adam gi mane?

Haduyai..Adam Afnan..pd td kol 5.45am dia dah bangun. Yelah, mlmnye kol 9 dia dah lolap..so agaknye dah puas tido. So sementara Adam main, layan la blog si Azwana ni ha. Amboi amboi amboi..lezer sungguh si Azwana tu..wakakaka..

Sib baik, dlm kol 7am Adam tido balik & bangun kol 9.30 am. Pelik la Adam ni..taim tido dia xpenah ade yang standard taim..ikut dan dia aje nak lolap. Pagi pas Adam bangun tido, kami seme siap2 nak g PD. Kawan sekolah mama si Sarah tu kawen.

yey..dah siap..


Disebabkan mase nak gi umah Makcik Sarah ni lalu Muzium Tentera Darat, so Abah cakap sblm balik nnt kite singgah sane. Kalu nak masuk kene bayo takyah masuk la tp.hehe

Ramai gak ler owang kat muzium nie..mmg ade mcm2 benda dari zaman Kesultanan Melaka ade.


Ini jalan masuk ke terowong. Dalam terowong ni ade la patung2 komunis, jail, ntah..ape la lagi..nak cepat takut Adam yang kecik ni lemas plak dalam tu. Panjang gak terowong ni.

Yang kat sebelah Adam ni tepedo..woooo...bahayo tu!!!!


Ini moto askar. Model apo taktau la plak, lagipun xde plak ditulis model ape. Suke betul Adam dok kat moto tu. Bile diangkat nak dukung, dia nangeh.hehe




Habih jenjalan 1 muzium, kami pun balik. Takde nak singgah mane2..sbb macam dah penat.

Petang td mama buatkan Adam nasik lembek yang dicampo dengan isi ayam + keret. Hehehe..nak plak Adam makan. Mebe dia dah xnak makan bubo yang cair/lembek2..loya tekak dia bile disuapkan. Okay lah, sebabkan si Adam ni dah rase diri dia macam orang yang dah besar, so pas ni mama buat nasik lembek2 la yer..

mmmuaaah..cayang anak mama bucuk nie..

4 comments:

idatazira on December 28, 2008 at 11:13 AM said...

tengok, kan btl, adam nak mkn cm org mlayu, mkn nasik.
wooo.
gamba adam tu klaka. yg baru lopeh besiap tu.
ish..

kak sarabo da kawen. wu.

adamafnan on December 28, 2008 at 12:11 PM said...

dia xsuko yg lombek2 benyek2..goli de mkn..kono msk nasik la..bg kombang2 pehtu lenyek sket2.. :-)

p/s: adam sentiasa comel walau sikat camno pun rambut..hehe

IdzaRis on December 31, 2008 at 9:45 AM said...

apsal kepala adam ada merah2...
kena gigit nyamuk eh?

adamafnan on December 31, 2008 at 1:33 PM said...

ish..kak iza nie..nmpk aje dia..hehe

 

Muhammad Adam Afnan Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template