Thursday, January 8, 2009

Adam vs Obat

Pas balik klinik smlm Adam masih bergantung pd ubat nak bg reda panas dia. Tp bile nak mlm dah makin ok..tp still makan ubat la..kot2 kang panas balik lak.

Sebelum tido last Adam mkn ubat kol 11pm..after 4 hours xbg dah ubat sbb mcm ok jer..tp bile subuh cek2 mcm panas so mama kengkunun nak la sumbatkan ubat peluru tu kat montot dia mase dia tgh tido.

Tujuan Dr bg ubat peluru tu sbb Adam jenis payah mkn ubat so kalu bg ubat peluru tu sepatutnye kije bagi mkn ubat akan jd makin senang. So mama pun sumbat la ubat tu kat "tuuuut" Adam..1 try..kuar balik..hehe

Pastu masukkan balik..tp Adam mcm dah sedar dan terasa ade sesuatu kat situ so dia dah merengek2 xselesa..tp ok la sbb ubat tu masuk xkuar2..Pas pakaikan pempes (lum sempat pakai suar) Adam dah yak la pulak! Ayaaak!!!! So kuarla tinja & ubat tu sekali..

Cubaan kedua, gune ubat peluru ke2..xberjaya sbb dia dah meraung2 dan ubat tu asik terkuar aje bile dah masuk. Payah la plak pakai ubat ni..so mkn jer la ubat mcm bese..

Untuk hari ni (kames) nmpk mcm dah ok..Adam pun dah xmkn ubat tiap 4 jam..sampai mlm ni ade 2 kali jer mkn. Hopefully Adam dah recover.. :-)

0 comments:

 

Muhammad Adam Afnan Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template