Tuesday, August 18, 2009

Konvo Ida Roda

Sabtu, 15 Ogos 2009 Adam masuk universiti..hehehe.. Adam g UKM..nengok makyang Ida roda konvo.

Pagi nenda, tok dedi, maksu & makyang dtg umah dulu..rehat2..mkn tgh ari kat umah Adam. Pastu nenda ngan tok dedi g dulu la..Adam ngan abah, mama & maksu sampai sane kol 4. Sgt xbest la..sbb xde ape2 pun kat sane..hatta nak beli air pun sgt la susah..yg byk hanya bunga2 cinta konvo..

Adam..memula kuar dr kete mama letak lam stroller..ok la..sbb stroller tu berjalan..bile dah sampai tmpt yg dituju..dia buat hal..lagipun Adam pakai kasut..so Adam nye peel..kalu pakai kasut mule la dia ni rajin nak berjalan. Mmg asik berjalan aje dia..kejap2 jatuh..aduyai..sampai kotor la suar dia..ish ish ish..

Dah makyang kuar dr dewan..amik2 gambar kejap pastu Adam balik..sbb tak tahan..Adam pun dah buat perangai. Sampai umah singgah dulu pasar mlm..nenda pun ikut. Beli cakoi, kue tiaw, putu piring, air soya, tau fu fa, roti john..sgt mewah la dgn mknn..nenda pun lapar sbb pas kuar dr dewan UKM tu..xdisediakan mkn minum..apadaaa..

Dah mkn2..tgu makyang sampai pastu dorg pun balik dgn sebijik kek keju mama buat tuk makyang..hehehe


*****

Adam dah bole berjalan dah skang..tp syarat dia nak jalan kene pakai kasut..dlm umah ni asik merangkak aje..tp kalu g jayen ker..mule la nak lepas.. Mama nak beli barang kalu tgu Adam nak jalan same..tak tau kul bape siap beli brg sumer..

Best best..Adam dah pandai jalan..raye ni kite beli kasut lagi yer..aritu dah beli 2 pasang..tp lg 1 pasang tuh sgt lah besar..hehe

1 comments:

idatazira on August 18, 2009 at 2:22 PM said...

kek dah abeh da.
nak kek lagi

 

Muhammad Adam Afnan Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template